Khamis, 17 Februari 2011

MaKtabMu IpGKu

salam maulidur rasul......(bertuah betul,baru nk ucap)hehheheheh
entri kali ini aku nak cerita pasal aku kat IPG ni....
IPG KAMPUS PEREMPUAN MELAYU MELAKA..
PEREMPUAN........PEREMPUAN......PEREMPUAN
yaaa...semua perempuan,tak payah nak tanya ada laki ke tak...
dah sah-sah tertera PEREMPUAN,sememangnya perempuan belaka.
kalu ada pun budak J-QAF,tapi tak sampai bilangan jari tangan campur jari kaki pun...

Frist aku dapat tahu yang dapat kt sini,sememgnya aku tak nak masuk
mak aku pulak kata tempat ni bangunan lama,
yela sebab dibina sebelum merdeka lagi,
tapi bila dah duduk kat sini hampir 7 bulan,
lahir rasa bersyukur sebab semuanya terpelihara.
sebab apa nanti aku post lain kali...
untuk kali ini,aku nak tayang suasana IPGKPM..

sangat buruk kan...

bilik kuliah....

nampak usang tapi baru

binaa cara lama

aku suka pic ni

laluan ke dewan

masih di tempat yang sama

ke pintu masuk blok makan-makan

entah berapa usia pokok ni

bumbung atap

suka suka

bangunan kuliah

suasana yang damai

rumput yang koko

tangga zaman dahulu kulat

dewan makan

terpacak tunggul kayu

tersengam indah batu tiang

taman bunga

tempat imbang body
sebenarnya tempat IPG ni bukan lah lama sangat
kami telah ada bangunan yang baru
Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia sendiri yang rasmi bangunan baru


menuju ke kolej kediaman baru

bangunan baru + bangunan baru nak lama

tempat rehat

dataran budiman

berdekatan dengan bandar Melaka

ruang penuh
haaaaa,kan aku dah kata semua bangunan kat IPG aku lawa-lawa,tak menyesala pun aku dapat kat sini..
kat sini semua ada

pensyarah yang baik

pak cik tolong kait buah mangga


pak jaga yang jaga kami

pelawat dari IPG lain

baiki apa yg patut

guru pelatih yang come

tukang kebun yang rajin

guru pelatih yang sibuk


dataran budiman sayang

keselamtan kami(bawak keta pun kne slow)

dan ada kucing
OK..setakat itu saja,nanti aku akan post pasal benda lain...
salam



2 ulasan:

  1. as salam..bru la jmpe blog nih..

    BalasPadam
  2. WSALAM...alhamdulillah,semoga trus berblog...

    BalasPadam